NULL Skriv ut sidan - Dåliga odds!

Anbytarforum

Titel: Dåliga odds!
Skrivet av: Karin Bergström skrivet 2003-05-04, 22:59
Hej!
Jag kan bara inte låta bli att lägga mig i denna diskussion, trots att jag lovade mig själv att inte göra om det efter några inlägg under Meningen med att släktforska.Men ibland blir det svårt att hålla tyst när det gäller en så bra sak som anbytarforums existens.
 
Då var det Essan som kom med en massa synpunkter på saker och ting. Att man bara forskade fram namn utan att kolla källor osv...Hur som helst, det var inte det jag hängde upp mig på, utan Essans inlägg :
Har Du lust, att gratis, forska fram hela antavlor åt andra så är det din sak! Jag vänder mig bara mot missbruket. En del betalar dyra kostnader för Genline eller mikrokort, medan vissa åker snålskjuts gång efter annan på andra personer?”  
 
Efter mitt svar blev jag bl.a kallad trögfattad av Essan. Jag kan bara hålla med Birgitta Olsson om att man helst inte ska hoppa på någon s.k erfaren släktforskare. However, jag struntar fullständigt i dessa trista personer som exempelvis Essan.
 
Genom detta forum har jag kommit i kontakt med massor av hjälpsamma och trevliga människor.Vi har kontakt per telefon och mail. Så- desa trista typer behöver man inte ha något att göra med! Vill du sitta och sura i sandlådan Essan...varsågod!!!
mvh Karin